Sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu, Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija - Vaskulitas

GYVENIMO BŪDAS - Sveikas Žmogus
Didelės apkrovos, kai atliekami fiziniai pratimai, kuriuose pernelyg aktyvūs laikotarpiai pakeičiami staigiais sustojimais, padidina organo apkrovą. Ši patologinė būklė ypač ryškiai pasireiškia tiems pacientams, kurie laikosi sėdimo ir neaktyvaus gyvenimo būdo. Ekspertai rekomenduoja pacientams, sergantiems širdies ir kraujagyslių patologijomis, neužsiimti tokia sunkia kasdienine veikla, kaip sunkus darbas sode ar svorį. Pacientai, sergantieji širdies patologijomis, turėtų atsisakyti atlikti statikos pratimus, kurie apima pakankamą pastangų taikymą tam tikram objektui arba kūno ilgą įtampą.

Sergantieji osteoporoze priklauso padidintai rizikos grupei, todėl neverta bėgti į sporto salę neperskaičius straipsnio iki galo. Prieš pradedant fizinių pratimų programą visada pasikonsultuokite su gydytoju ir kineziterapeutu. Specialistai atsižvelgs į jūsų amžių, osteoporozės sunkumą, vartojamus vaistus, esamą fizinio pasiruošimo lygį ir kitas sveikatos problemas.

Kaulų retėjimui stabdyti ir kritimų rizikai mažinti labiausiai tiks fiziniai pratimaistiprinantys raumenis, lavinantys ištvermę bei pusiausvyrą.

Viso kūno treniruotė namuose #2 - 15 min. intervalinė treniruotė - Mokykla HEROJUS

Fiziniai pratimai — kuriuos pasirinkti? Žmonių, sergančių osteoporoze, kaulai silpni ir labiau linkę lūžti, todėl sergantieji turėtų vengti pratimų, kuriuose stuburas lenkiamas į priekį, pavyzdžiui, atsilenkimų pilvo raumenims. Pratimai, kuriems reikia labai geros pusiausvyros ir koordinacijos, didina riziką nukristi, tad jų taip pat derėtų atsisakyti.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Kai kurie specialistai kaulų retėjimu sergantiems žmonėms pataria reguliariai galite užsiimti fiziniu lavinimu ir daugiau vaikščioti. Tokia fizinė veikla dažniausiai tinka ir daugeliui sergančiųjų griaučių ir raumenų sistemos ligomis.

Fizinio aktyvumo reikšmė pacientams didžiulė, tačiau keletą svarbių dalykų reiktų įsidėmėti.

Plaukiojimas ir pratimai vandenyje neaprauna griaučių ir raumenų sistemos, nes vanduo dėl savo tankumo panaikina gravitacijos jėgas. Taip pat fiziniai pratimai vandenyje gerina širdies veiklą.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Taigi plaukiojimas ir ėjimas — tai saugūs būdai pagerinti savijautai ir nekenkti kauliniam audiniui. Kaip dažnai reikėtų sportuoti sergant osteoporoze? Moksliškai nėra nustatyta, kiek laiko ir kokiu intensyvumu reikėtų mankštintis žmonėms, sergantiems osteoporoze, tačiau rekomenduojama laikytis kelių taisyklių: 2—3 kartus per savaitę 45—60 min.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Treniruočių programą visada pradėkite nuo mažų krūvių ir iš lėto juos didinkite. Iš karto atlikdami sunkius, daug pastangų reikalaujančius pratimus galite patirti traumą ar susilaužyti kaulus.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Pasikonsultuokite su dietologu, kokiais būdais galite padidinti gaunamo kalciovitamino D ir kitų reikalingų medžiagų kiekius. Jei rūkote — meskite, taip pat nevartokite alkoholio.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Šie įpročiai kenksmingi tiek kaulams, tiek visam organizmui. Reguliari fizinė veikla labai svarbi osteoporozės gydymo dalis.

sergant hipertenzija, galite užsiimti fiziniu lavinimu

Būtinai pasitarkite su gydytoju prieš pradėdami treniruotis. Taip pat kreipkitės į kineziterapeutą, kuris sudarys jums tinkamų fizinių pratimų programą ir, esant reikalui, ją pakoreguos.

Jei ignoruojate rekomendacijas, padidinsite hipertenzinės krizės, miokardo infarkto, insulto, vidinio kraujavimo, kraujo krešulių ir kitų pavojingų sąlygų riziką. Hipertenzija ir kultūrizmas Kultūrizmas ir kitos sporto sritys, akcentuojant stiprumą ir sunkias apkrovas, dažniausiai yra kontraindikuotinos pacientams, sergantiems hipertenzija. Priežastis sukelia didelį kraujagyslių tono padidėjimą. Treniruoklių salėje rekomenduojama vengti įvairių pratimų su aukštyn kojom, o taip pat bet kokia sunkia sporto įranga.

Įdomūs įrašai