Geriausias maistas širdies sveikatai

Kaip stiprinti širdies raumenį be vaistų? | tarasgames.lt

Nuorodos kopijavimas

Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst. Šias ligas sukeliantys veiksniai daugumai gerai žinomi, tačiau, kaip rodo statistika, ignoruojami — mirtingumas pastaraisiais metais nemažėja.

Širdies ir kraujagyslių ligų priežastys Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai, kaip sako gydytojai, yra visiems puikiai žinomi, netgi banalūs: reikėtų išskirti rūkymą, padidėjusį kraujospūdį ir cholesterolio koncentraciją kraujyje, blogus mitybos įpročius ir nepakankamą fizinį aktyvumą.

Nemažą įtaką šių ligų vystymuisi turi antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, stresas ir piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, kad vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Susijusios Žinutės

Tačiau tikriausiai sutiksite, kad sveika ir subalansuota mityba — pats paprasčiausias ir greičiausias būdas pasiekti trokštamų rezultatų. Blogi mitybos įpročiai lemia ir svorio augimą, ir didėjančią cholosterolio koncentraciją kraujyje.

Ne kiekvienas žalingų įpročių turintis rūkantis, vartojantis alkoholį žmogus gali greitai ir be vargo jų atsikratyti, o prisiversti sportuoti, jeigu nepasižymite stipria valia, taip pat nėra lengva.

  • MAISTO PRODUKTAI – ŠIRDIES KRAUJAGYSLIŲ DRAUGAI | Rsveikata
  • Tai kas svarbiausia: širdį stiprinantis maistas » SAVAITĖ – viskas, kas svarbu, įdomu ir naudinga.
  • Tačiau daugeliu atvejų pirmiausia vertėtų pasinaudoti natūraliais metodais.
  • Hipertenzija, ką galite ir ko negalite

Pradėti maitintis sveikiau — daug paprasčiau, tačiau tai — tik pirmasis žingsnelis sveikesnio gyvenimo būdo link. Nuo ko pradėti?

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis.

Valgykite reguliariai. Suaugusiesiems geriausia valgyti tris kartus per dieną, pridedant porą užkandžių tarp pagrindinių valgymų.

geriausias maistas širdies sveikatai

Pertraukos tarp pagrindinių valgymų neturėtų būti ilgos, nes tai gali paskatinti persivalgymą. Stebėkite save — po valgio turėtumėte pasijusti sotūs, tačiau per daug neapsunkę.

geriausias maistas širdies sveikatai

Palikite lėkštėje vietos daržovėms, nepamirškite vaisių. Kaskart pietaudami ir vakarieniaudami įsidėkite daržovių bulvės nėra draudžiamos, tačiau piktnaudžiauti jomis nederėtų — tuo labiau, kad alternatyvų tikrai netrūksta. Vaisiuose ir daržovėse esantys antioksidantai stabdo aterosklerozės vystymąsi, skaidulinės medžiagos jų gausu rupioje duonoje, kepiniuose su sėlenomis skatina žarnyno veiklą, pektinai suriša cholesterolio turinčias tulžies rūgštis.

geriausias maistas širdies sveikatai

Neatsisakykite riebalų. Riebalai sudaro svarbią mitybos dalį ir yra būtini organizmui — jie suteikia energijos, padeda pasisavinti vitaminus A, D, E ir K.

Tačiau riebalai neturėtų sudaryti daugiau nei 20—30 proc. Rinkitės kuo įvairesnį maistą.

A. Kulitaitė pataria: Kaip geriausia sutaupyti?

Į savo kasdienį racioną reikėtų įtraukti produktus iš skirtingų maistinių grupių: grūdines kultūras, daržoves ir vaisius, pieno produktus, daug baltymų turintį maistą mėsą, žuvį, kiaušinius ar geriausias maistas širdies sveikatai kultūras bei sveikatai naudingus riebalus. Maistą dažniau troškinkite ir virkite, o ne kepkite. Venkite cukraus.

Daug cukraus turinys produktai nepasižymi maistine verte, tačiau turi daug tuščių kalorijų, didina nutukimo, metabolinių sutrikimų ir dantų ėduonies riziką. Nesiblaškykite, sutelkite dėmesį tik į maistą.

geriausias maistas širdies sveikatai

Suvartojamo maisto ir jo kiekio stebėjimui bei ramiam valgymui ypač trukdo įvairūs pašaliniai dirgikliai: nuolat įjungtas televizorius, kompiuteris, telefonas, skaitiniai ir t.

Keiskite mitybą po truputį. Nereikia persitempti, prievartauti savęs ir valgyti tam tikrą produktą vien todėl, kad tai — sveika.

geriausias maistas širdies sveikatai

Teikite pirmenybę natūralumui. Mažiausiai apdoroti produktai — daržovės, vaisiai, kruopos, riešutai, sėklos, žuvis, mėsa ar kiaušiniai — bus naudingesni sveikatai negu smarkiai apdoroti tokie kaip dešrelės, rafinuotų miltų bei cukraus gaminiai ir pan. Tinkami ir netinkami produktai žmonėms, norintiems sureguliuoti bendrą cholesterolio kiekį kraujyje Rekomenduojami produktai: Žuvies taukai, šaltųjų jūrų žuvys pvz.

Mitybos įpročiai lemia 40 — 50 proc. Jei norite, kad Jūsų širdis būtų sveika, stebėkite savo mitybą. Jūsų dėmesiui produktai, kurie yra geriausi širdies kraujagyslių draugai.

Nerekomenduojami produktai: Riebi mėsa kiauliena, žąsiena, antiena ; Gyvulinės kilmės riebalai taukai, sviestas, grietinė, grietinėlė, riebus jogurtas ; Riebios, rūkytos mėsos gaminiai dešros, kumpiai, dešrelės ir t.

Vien mitybos įpročių keitimo nepakanka Cholesterolio kiekio padidėjimo hipercholesterolemijos gydymas apima rizikos veiksnių šalinimą mitybos korekcijas, žalingų įpročių atsisakymą, fizinio aktyvumo didinimą, gretutinių ligų gydymąo jeigu tai nepadeda — skiriamos medikamentinės priemonės: statinai slopina cholesterolio sintezę organizmefibratai aktyvina riebalų skilimątulžies rūgšties surišikliai skatina jų pasišalinimą su išmatomis geriausias maistas širdies sveikatai, nikotino rūgštis reguliuoja riebalų apykaitą.

Tiems, kas netoleruoja statinų, galima rinktis augalinės kilmės preparatus su monakolinu K pavyzdžiui, MOCARD — jo sudėtyje esantis monakolinas K padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, gudobelės lapų ir žiedų ekstraktas — normalią kraujotaką, sukatžolės žolės ekstraktas — širdies veiklą ir kraujotakos sistemą, vitaminas B1 — širdies veiklą.

Visa tiesa apie cholesterolį

Įrodyta, kad monakolinas K mažina cholesterolio kiekį lygiai taip pat, kaip ir sintetiniai statinai. Partnerių turinys.

Įdomūs įrašai